onsdag den 13. februar 2019

Sellerijuice - Bliv et bedre menneske

Nu har jeg på Instagram læst flere opslag om celeryjuicebenefits, og jeg synes det lyder mega spændende. Jeg juicer selv to gange i ugen så har jeg til 7 dage. I mine juice putter jeg rødbeder, kålselleri, gulerødder, citroner, kartofler, æbler, pastinakker, radiser og ingefær i. Det smager mega godt, men juicen skal helst være koldt.


Men nu har jeg altså læst at selleri er et mirakelkur og det skal selvfølgelig undersøges. Så i dag vil jeg gå på jagt efter økologisk selleri og så vil jeg starte op med det i morgen tidlig.
Man skal helst drikke det friskpresset og på tom mave for at få den optimale velvære af dens helbredende kræfter og vitaminer.


Jeg har læst mig frem til, at selleri kan helbrede mange kroniske sygdomme og hvis man havde et større kendskab til dens helbredende egenskaber ville mange flere mennesker drikke det.
Så nu vil jeg forsøge at udbrede kendskabet en smule.
Hvis man har betændelse i kroppen er selleri det rigtige at drikke, da den er perfekt til at stoppe inflammation.


Selleri er derudover beroligende for ens krop og sjæl. Hvis man har tendens til frygt, angst eller urolighed vil den følelse gå igennem ens krop og direkte ned i tarmen. Undersøgelser har påvist at mange sygdomme, starter i ens tarm og det er da tankevækkende at vores uforløste følelser sætter sig i vores tarm. 


Så hvad jeg har læst mig frem til, på forskellige sider.
  • Drik juicen på tom mave. 15 min senere spis din morgenmad
  • Drik ca 4,7 dl
  • Juicen skal være ren uden andre grøntsager/frugter i.
  • Juicen skal være frisk, så du kan ikke lave til flere dage.
Juicen vil give dig en sund fordøjelse og derved et glad sind og en sundere krop. Så det handler vel bare om at komme i gang

Ingen kommentarer:

Send en kommentar