onsdag den 28. marts 2012

Osteopat

Idag har jeg bestilt tid hos en osteopat, og nu sidder der nok nogle og tænker, hvad er det.



Osteopati er en medicinsk videnskab, som søger at genskabe menneskets korrekte funktion. Balancen mellem knogler, muskler og nervesystem stimuleres og gøres optimal ved hjælp af manuel behandling. En osteopat arbejder med kroppens funktionelle problemer og skaber en god ligevægt i kroppens forskellige systemer - nerver, muskler, knogler, organer, kranie - og alle de strukturer som har forbindelse til bindevæv samt blodkar og nerver. Udover dette rådgives der til en bedre sundhedstilstand. En osteopat behandler kun med hænderne igennem manipulation, tryk og stræk - uden brug af medicin, nåle eller andre kirurgiske instrumenter. Osteopati kaldes også manuel medicin, fordi en osteopat alene ved at bruge sine hænder stiller diagnose, lindrer smerter og fjerner de blokeringer, der generer og plager din krop og nedsætter din bevægelighed og udfoldelsesmulighed.

Det glæder jeg meget rigtig meget til og håber at jeg måske kan være så heldig at slippe af med de følelsesforstyrrelser jeg døjer med nede i benene og de spasmer der vækker mig om natten. Jeg overvejer stadig om jeg skal igang med medicin eller ej, jeg ville gerne vente til pillen kommer da tanken om at stikke mig selv ikke er den fedeste tanke, men nu får vi at se.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar