torsdag den 10. maj 2012

Friskpresset juice

Dem der følger min blog ved at jeg skal lave alle 25 juice fra bogen "High on Juice", jeg er kommet til nummer 8. Nogle af de 8 har jeg lavet flere gange, for ligesom at få brugt grøntsagerne og enkelte dage har jeg sprunget over.


Min morgenmad når jeg virkelig er god ved mig selv, ellers spiser jeg altid havregryn med mælk uden sukker. Der er laks, spejleæg, ristet rugbrød, advokado og rødløg. Så får jeg en lækker juice med masser af grøntsager i, så bliver jeg fyldt op med god energi.

En liste over juice der er prøvet.

Syn for sagen

Naturlig skønhed

Sunny side up

Sportsvip

Skrap citrus

Ginger shot

Popeye

Gulerodslift

Det er lidt sjovt, nu hvor jeg har drukket disse juice over en længere periode kan jeg slet ikke undvære dem. Jeg er simpelthen blevet afhængig, men det er vel okay, det er ihvertfald sundt.

Så kommer det store spørgsmål til 1 million, kan jeg mærke forskel. JA JA JA JA det kan jeg, jeg lider slet ikke af træthed som jeg oplevede før i tiden. Jeg var så træt at jeg ikke kunne stå op og skrælle kartofler, jeg skulle ned og sidde på en stol. Jeg kunne ikke holde til stå op i længere tid, jeg skulle hen og sove faktisk hver dag. Jeg følte at jeg levede i en osteklokke, det skal man opleve for at forstå hvad jeg mener. Jeg kunne heller ikke overskue hvis vi skulle på tur, familiefest eller begivenheder der tærede på mine kræfter. Alt det er fortid. Jeg er slet ikke træt på samme måde, nu er jeg måske doven engang imellem. Men jeg oplever slet ikke den sclerosetræthed jeg led af før i tiden. Og jeg har endda et spædbarn og det er bare fantastisk, livet er fantastisk. Det er fantastisk at jeg kan gøre noget for mig selv, jeg kan mærke der er det rigtige.

Og mine hænder bliver bedre og bedre, så kan det være der er nogle der siger at det er noget man bilder sig ind. Eller tro kan flytte bjerge, jeg er pis hamrende ligeglad, mine hænder er blevet bedre efter jeg har været hos Matilde. Hvis det er noget jeg kan bilde mig ind, fint nok så gør jeg det, så tror jeg også lige at jeg bilder mig ind at jeg bliver rask. Er jeg så rask imorgen ?

Her i weekende skal jeg på familietur til fyn og jeg glæder mig. Det bobler i min mave og bare kigge på mine børns glade ansigter, mor har fået overskud, det er det hele værd. Jeg vil hellere undvære slik, chips, sodavand, fast food, rødt kød og alt andet skidt end jeg vil undvære alt det sjove med børnene, de kan mærke at jeg har fået overskud og jeg kan mærke det.

Jeg har stadig dage der er trælse, de fleste dage er stadige hårde og til tider uoverskuelige, mit mål er om 1 år, skal jeg have flere gode dage end dårlige. Jeg håber det lykkes.

Jeg fortsætter med Osteopati, massør, healing og på sigt vil jeg have koblet zoneterapi på. Men der skal også være penge til alle drømmene, det er dyrt. Vi har ikke særlig mange penge, jeg er studerende på barsel og min mand er i voksenlærer, pengene er små, men vi har det godt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar