søndag den 4. december 2011

Mindfulness og mod


Mindfulness lærer dig at være mere modig. Det giver dig mod til at se, hvad livet tilbyder. Jeg tænker tit over de mange gode ting, der er i mit liv. Sådan en tilgang tror jeg godt, man kan lære. I stedet for at grumle i timevis over et problem kan man sige til sig selv, hvad er det værste der kan ske?

For hvad er egentlig vigtigt? Jeg tror, at hvis du har en positiv tilgang, opdager du alle de muligheder, der er i dit liv. Der findes rigtig mange mennesker, der ikke opdager mulighederne, fordi de ikke er åbensindede. Og det gælder jo om at finde glæden i sit liv. Det åbne sind hander også om at turde springe ud i nye ting og gå nye veje. Mindfulness lærer dig denne åbenhed, nysgerrighed og evne til ikke at lukke af fra starten.

Fra bogen Mindfulness i hverdagen.

Jeg glæder mig rigtig meget til på tirsdag hvor turen igen går til mindfulness-kursus i Herning igennem FOF, det er rigtigt godt og jeg har lært en masse omkring mig selv og er blevet et mere positivt menneske, selvom det til tider er nemmere at dykke ned i selvmedlidenhed og selvynk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar