tirsdag den 13. december 2011

OmniKrill årets helseprodukt

Lige nu spiser jeg ikke fiskeolie da jeg snart skal føde og jeg har læst at man helst ikke skal spise fiskeolie da man så kan risikere at miste lidt mere blod end normalt. Og under min sidste fødsel mistede jeg en masse blod og derfor skal jeg føde i Herning, og ja så tør jeg ikke rigtig tage nogle chancer.

Beskrivelse

OmniKrill indeholder olie fra den antarktiske Krill (Euphausia superba) også kaldet Lyskrebsen, fordi den er i stand til at udsende lys. Krill lever i store kolonier i havet omkring Antarktis - verdens reneste farvande - og er her en vigtig bestanddel af det antarktiske økosystem. En Krill vejer op til to gram, kan blive mellem fem og ti år gammel og lever hele sit liv i de frie vandmasser. De antarktiske Krill vejer samlet set omkring 400 millioner tons og er dermed det mest udbredte dyr i verden målt efter vægt.

Lyskrebsens fantastiske evne til at overleve i de barske, antarktiske farvande skyldes hovedsageligt den meget høje koncentration af langkædede Omega-3 fedtsyrer (DHA og EPA) i form af Omega-3 fosfolipider. Omega-3 fosfolipiderne gør Krill'ens celler meget smidige, selv ved de iskolde temperaturer de lever i. Denne smidighed er nødvendig for alle celler for at kunne fungere optimalt - også menneskers.

Smidigheden af vores celler afspejles i høj grad af, hvilke fedtsyrer vi får gennem vores kost. Forskellen mellem mættede og umættede fedtsyrer kan bedst illustreres ved at sammenligne smør og olie. Smør har et højt indhold af mættede fedtsyrer og er fast ved stuetemperatur. Olie indeholder mange umættede fedtsyrer og er flydende og mere "smidig" ved stuetemperatur. Men også olie bliver fast, når den bliver kølet ned. Lyskrebsen lever udelukkende af alger, som har et højt indhold af umættede Omega-3 fedtsyrer, og derfor forbliver Lyskrebsens celler smidige selv ved de lave temperaturer i det antarktiske ishav.

Så når jeg engang er kommet godt igennem fødselen, vil jeg helt klar prøve denne fiskeolie da man som sclerosepatient har brug for fiskeolie.

Fiskeolien kan købes på nettet og helsebutikker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar