torsdag den 19. april 2012

Berthelsen kalk + D forte

Igår fik jeg ikke skrevet om de vitaminer jeg spiser, så idag kommer den kalk tablet jeg spiser. Jeg har brug for kalk da jeg stortset ikke drikker mælk eller på andre måder kan få dækket mit kalkbehov.

Det er gennem årene blevet almen viden, at kalktilskud er en rigtig god idé for de fleste kvinder over 30 år.
Der er ligeledes kommet mere fokus på D-vitamin, som bl.a. styrker optagelsen af kalk.
Forskerne mener nu, at både Kalk og D-vitamin skal indtages i højere doser end hidtil antaget.
Berthelsen Kalk + D Forte er således sammensat efter den nyeste viden om emnet.
Tabletten er samtidig lavet med delekærv, så man kan dosere efter behov.

Anbefalet daglig dosering af Kalk + D Forte Berthelsen:
1 tablet.
Tabletten kan evt. opløses i et 1/2 glas vand og udløses efter ca. 30 sekunder, hvorefter den kan drikkes.
Dagsdosis bør ikke overskrides.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar