lørdag den 14. april 2012

Sclerose og vitaminer

Da jeg fik diagnosen sclerose startede jeg ret hurtig op på en masse vitaminer. Her på bloggen vil jeg hver dag fortælle hvorfor jeg spiser den pågældende vitamin og hvad gavn jeg har af den.


Min inspiration til hvilke vitaminer jeg spiser pga sclerosen har jeg fundet gennem radiolægen, som har fortalt hvad han mener en sclerosepatient skal spise.

Jeg har aldrig været ved læge og fået målt hvad jeg mangler af vitaminer, jeg følger bare min intuiation.

Jeg spiser hver morgen en B3 depottablet, fordelen ved at spise en B3 depottablet er at vitaminet udløses i kroppen over op til 8 timer, så du får det fulde udbytte af B3-vitaminet.

B3-vitamin er et vandopløseligt vitamin og udskilles med sved og urin.

Beskytter kredsløb og nervesystem

B3-vitamin har betydning for forbrænding af kulhydrater og protein, muskler, nervesystem, hjerne, lever samt hud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar