torsdag den 12. april 2012

Min første gang hos en Osteopat

Igår var jeg som overskriften siger hos en Osteopat for første gang, og det var en interessant oplevelse. Nå men jeg kom ind til Osteopaten som er en mand, og vi taler lidt om de problemer jeg døjer med og hvad mine forventninger er til ham. Han siger at han ikke er nogen tryllekunstner og han ser på kroppen som en helhed. Han kan ikke svare på om han kan hjælpe mig og han har ikke en særlig stor viden med sclerosepatienter. Nu bor jeg i Vestjylland og har efterhånden fundet ud af, at der ikke er nogle udover lægerne der har forstand på sclerose, og deres viden er jo også begrænset.

Han beder mig klæde mig af og så skal jeg stille mig hen til døren med ryggen til ham, jeg beholder trusser og bh på. Han finder ud af at jeg er lidt skæv i min højre side og han beder mig læner mig til højre og efterfølgende til venstre. Og det gør skisme rigtig ondt i den ene side, det har jeg aldrig tænkt over. Han beder mig ligge mig på ryggen på briksen, hvor han tjekker om mine ben er lige lange, det er de. Men jeg er skæv til højre, det er muligvis fordi jeg er blevet opereret for blindtarmsbetændelse og når man syer såret sammen og samler huden, kan det give en skævhed.

Han undersøger endvidere min nakke og synes jeg er meget stiv i nakken, så han masserer nakken og det kan jeg mærke helt op til issen. Vi taler om at jeg lige har født, at jeg døjer med migræne og de følelsesforstyrrelser jeg har i mit højre ben er bare trælse.
Han er også nervøs for at han kan fremprovokere noget f.eks et migræneanfald, det har han heldigvis ikke gjort. Han fortæller at det vil tage noget tid inden vi lærer hinanden så godt at kende, at han ved hvor mine grænser går og hvad jeg kan tåle.
Han trykker mig i højre side af min lænd og det gør ondt, så trykker han mig foran på højre side ved mit ar, for at rette min skævhed, det kunne mærkes.

Jeg fik en ny tid den 27 april, der vil jeg gerne have at han kigge på mine hænder. Min lillefingre på begge hænder driller mig, måske kan han gøre noget selvom han ikke kan trylle.

Efter et par timer herhjemme opdagede jeg at min føleforstyrrelser i mit højre ben var forsvundet. Om det var tilfældigt eller om Osteopaten har tryllet det må tiden vise. Men jeg glæder mig rigtig meget til næste gang jeg skal afsted, og jeg håber at jeg med tiden vil komme til at forstå min krop bedre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar