mandag den 21. november 2011

AquaMama

Som overskriften siger har vi idag på mit graviditetshold, lavet AquaMama øvelser. Der tager vi vægte med i vandet og det giver faktisk rigtig godt uden at man bliver for belastet.

Med hensyn til min sclerose kan jeg mærke på min krop at det er godt at lave øvelser i vand, jeg har en større bevægelsesfrihed i vand og jeg kommer ikke op og svede på samme måde som i et fitnessrum. Når jeg kommer op og svede blive mine sclerosesymtomer forværret, men de forsvinder igen og som neurologen siger :"Det er godt for din krop". Men lige nu hvor jeg er i uge 35 foretrækker jeg vandet :-)

Vandet letter belastningen, så man kan bevæge sig ubesværet - og så gavner motionen både dig og barnet. Undersøgelser viser nemlig, at kvinder, der holder sig i form under graviditeten har færre komplikationer før og under fødslen - og de har lavere risiko for at føde for tidligt.

Der er simpelthen ingen undskyldning for ikke at komme igang med at træne, og jeg er spændt på om vi skal prøve det igen på torsdag.

Redskaberne til at dyrke AquaPunkt håndvægte og dertilhørende plader er simple og nemme at håndtere, og så kan man vælge enten selv at gå igang eller finde et hold. Det er ikke nødvendig at træne på et hold, både i svømmehallen hvor reskaberne står og på gigtforeningens hjemmeside kan man finde inspiration til de forskellige øvelser, og de er nemme at gå til.

Se mere på deres hjemmeside http://www.gigtforeningen.dk/aquapunkt/aquapunkt/aquamama+%C3%B8velser hvilke øvelser man kan lave. På deres hjemmeside kan man også se hvilke svømmehaller der har redskaberne til at stå.


Så fik jeg også taget et undervandsbillede af maven, jeg ligger den ud når jeg engang modtager billedet :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar