søndag den 13. november 2011

Lørdagsmad og hygge.

Lørdag lavede jeg en ret efter bogen "sund mad" som man kan få igennem scleroseforeningen. Min mand og jeg lavede Paprikakylling med ovnstegte kartofler og rød peber-sauce.

Opskrift

Kyllingfileter 2 stk
1/2 paprika
1 tsk olivenolie
1/4 tsk salt
Rør ingredienserne sammen og pensel kyllingerne

Ovnstegte kartofler

Skær dem enten i skiver eller som pommes frites

Put dem på en bageplade eventuelt sammen med kyllingerne ellers kan kyllingerne laves på en pande. Jeg krydder kartoflerne med olivenolie og lidt salt og krydderi. De skal ca have 30 minutter alt efter hvor sprøde man ønsker dem.

Rød peber-sauce

1 stor peberfrugt
1 stor løg
1 tsk olivenolie eller rapsolie
1 1/2 dl vand eller bouillon
1tsk salt
Evt 1 fed hvidløg eller chilli
100 ml soyadrik
1 spsk mel

Eventuelt bønner og grove flutes til retten.

Jeg glemte at tage billeder af retten med den smagte fantastisk og børnene var også helt vilde med det, så er det super :-) Jeg ELSKER mine køddage men jeg spiser aldrig oksekød eller svinekød.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar