mandag den 21. november 2011

"Lev dit liv - tænk positive tanker"

Jeg skal til Temaaften idag kl 19.00 i aktivitetscenter Struer, hvor man vil få en indsigt i hvordan tanker opstår og hvorledes positive tanker gør en markant forskel på vores livskvalitet.

Formålet med foredraget er at bevidstgøre os om, at vore tanker har stor betydning i forhold til at få det bedste ud af livet og hverdagen. Hvis vi er ramt af sygdom, stress eller andre vanskelige forhold, kan negative tanker og bekymringer være med til at holde os fastlåste i en tilværelse, som vi egentlig ikke ønsker, men som kan synes svær at komme væk fra. Positive tanker kan være - og er ofte - vejen frem, fordi vi derved får vendt fokus, får øje på muligheder frem for begrænsninger og dermed får frigivet en masse energi.
Ulla Holtze vil give os en indsigt i hvordan vores tanker egentlig opstår og hvordan vi med de positive tanker kan gøre en markant forskel for vores livskvalitet. I sidste ende ligger ansvaret for at ville leve det liv vi ønsker hos os selv. Ofte kræver det blot en øget bevidstgørelse for at indse det. Vi vil blive introduceret i konkrete redskaber til at kunne tænke mere positivt, ligesom der vil være små øvelser for at prøve redskaberne af.

Det er samtaleterapeut Ulla Holtze der holder fordraget, og jeg kæmper personligt, specielt efter min diagnose at blive et mere positiv og harmonisk menneske. Og det er ikke nemt, det er hårdt hårdt arbejde og jeg håber efter i aften at have fået nogle redskaber der måske kan gøre det hele lidt nemmere.

Det er gratis at deltage og man skal ikke tilmelde sig, så en veninde og jeg drager afsted i aften og så håber jeg at vi har fået flere positive tanker når vi drager derfra :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar