tirsdag den 8. november 2011

Vitaminer

Jeg vil gerne dele med jer hvilke vitaminer jeg tager lige nu. Jeg skifter ofte imellem forskellige slags vitaminer så kroppen ikke "vænner" sig til en bestemt slags. Ligesom jeg heller aldrig handler ind det samme sted :-)

Til morgen tager jeg:

1 kæmpenatlysolie. De har et højt indhold af GLA (gammalinolensyre). Der er også folk der kalder dem livets olie, da de er meget gavnlige for os mennesker i flere henseender.

1 B3 200 mg. Da man kan få føleforstyrrelser ved mangel af B3, og mine føleforstyrrelser er væk, om det er vitaminpillerne eller graviditeten må tiden vise.

1 B-12 vitamin med folsyre som sugetablet. Den skal opløses langsomt under tungen så optages den bedst. Den er også god hvis man døjer med føleforstyrrelser.

1 OmniQ10: Skulle gøre at man er knap så træt.

1 Kalk + D Forte: Da jeg forsøger at undgå mælkeproduker er de en fremragende måde at få kalk på samt lidt D-vitamin.

2 GraviOmega: Fisketabletter for gravide.

1 Spiseske hørfrøolie: Hjælper på fordøjelsen

Middag:

1 Gravijern: Jeg er gravid og skal have jern.

Eftermiddag:

1 Bio-C-Vitamin Pharma Nord: C- Vitamin er vigtige og denne er ekstra skånsom for maven.

Nat:

1 Kæmpenatlysolie, 1 D3 vitamin og 1 spiseske hørfrøolie.

Det er selvfølgelig vigtig at man i samråd med sin læge vælger hvilke vitaminer man skal tage, men som  jeg har sagt laver jeg af og til om på hvilke vitaminer jeg spiser :-)

1 kommentar:

  1. Her er en post omkring vitaminer til vegetarer:

    http://morefews.dk/kosttilskud-vegetar-noedvendigt/

    SvarSlet