tirsdag den 29. november 2011

Skrå seng og sclerose

Nu har jeg læst flere steder at det kan være gavnligt for sclerosepaienter at hæve gavlen af sengen med 15 cm, så det fortalte jeg fluks til min mand som sagde det videre til sin far. Så i søndags kom svigerfar forbi med 2 klodser til vores dobbeltseng. Hold da op der kom en hældning, så jeg var meget spændt da jeg skulle i seng om søndagen.

Jeg vågnede mange gange søndag nat og havde ret svært ved at falde i søvn, men her nummer 2 nat føles det faktisk lidt bedre, og min mand har det sådan set også fint med at sove med den hældning.
Man siger der skal gå ca 3-4 mrd før man kan mærke en forandring og lige nu har jeg det hverken værre eller bedre, men som sagt jeg har kun sovet med det 2 gange :-)

Det hjælper især at hæve sengen  hvis man har blokerede vener som ved CCSVI. På den måde kan der nemmere ske en cirkulation af blodet. Det ideelle er at ligge i en vinkel på 5 grader, dvs, at hovedenden skal være 15 cm hævet i forhold til fodenden. Man kan starte med at hæve forenden måske 7 cm, og stille og roligt nå de 15 cm, det er hvad man ligesom har temperament til.

Jeg ved slet ikke om jeg har blokerede vener som ved CCSVI, men det skader vel ikke at prøve og ja så bruger jeg lige mig selv som forsøgsdyr og min mand ha ha ha.

Jeg har fået fortalt at man ikke skal bruge de der fantastiske elevationssenge for de giver kroppen et knæk så blodet ikke strømmer frit.

Nu bliver det afprøvet og så må vi se hvordan det går om et par måneder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar