tirsdag den 29. november 2011

Brændte mandler

Jeg har lige lavet brændte mandler og det er noget der kan mærkes i armene, det er bedre en armbøjninger :-)

Det er første gang jeg har prøvet at lave brændte mandler, men bestemt ikke sidste gang, de blev bare super gode og de er faktisk ikke så svære at lave som jeg troede.

Jeg fandt opskriften på nettet og så måtte jeg heller igang.

Jeg brugte min gode Jamie Oliver pande, blev enig med mig selv at det skete der nok ikke noget ved, og det gjorde der heldigvis ikke.

Du skal bruge ca 300 g flormelis som du putter på panden, derefter vand til det bliver sådan lidt tapetklister agtigt og til sidst mandlerne. Så skruer du op for fuld blus og rører ind imellem. Det går stærkere end man regner med.

Mandler med lidt hasselnødder


Så er jeg ved at være klar

Jeg rører og rører, så mine arme gør helt ondt :-)


Nu er alt vandet fordampet og det er ikke en fejl, men du skal være tålmodig.

Husk at rører og rører og skru eventuelt lidt ned

Så snart de ser sådan ud, få dem af panden og over på bagepapir, hurtigt

Så har familien noget at hygge sig med, jeg spiser det jo ikke :-)

Prøv at lave dem det er hurtigt og nemt og de smager fantastiske. Mandlerne er fundet her Brændte mandler

Ingen kommentarer:

Send en kommentar