søndag den 27. november 2011

Gulerodssuppe med bønner og hjemmelavet hvidløgsboller


Her til aften stod menuen på gulerodssuppe med græsk yoghurt, bønner og hvidløgsbolle, det smagte fantastisk, hvis du spørger mig og min mand.

Men børnene synes suppen var alt for stærk da jeg jeg havde puttet lidt chili i suppen, så de kunne ikke lide den. Så næste gang tror jeg vi dropper chillien hvis børnene skal have noget.

Opskrift

4 personer
1 kg gulerødder
300 g grønne bønner
Evt. græsk yoghurt
Groft brød
2 skalotteløg
1/4 chili
1 fed hvidløg
Salt og peber
16 dl grønsagsbouillon

Tilberedning:
Skræl gulerødder, og pil løg og hvidløg. Hak det hele sammen med chilien groft, og kog det i bouillon i 10-15 min., til det hele er mørt. Blend det til en jævn suppe, og smag til med salt og peber. Giv suppen et opkog, mens bønnerne dyppes 3 min. i kogende vand. Anret suppen med bønner og græsk yoghurt. Server det rygende varm med groft brød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar